چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403

ارتباط مستقیم با مدیریت
اولین مرکزخدمات کشاورزی غیر دولتی آزمایشگاه خاکشناسی کشور در فارس افتتاح شد
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 27 آذر 1399
    
تعداد بازدید: 3193
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/9/27

اولین مرکزخدمات کشاورزی غیر دولتی در گرایش آزمایشگاه خاکشناسی زیر نظر سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور در فارس افتتاح شد. .

به گزارش روابط عمومی سنم فارس، اولین مرکزخدمات کشاورزی غیر دولتی در گرایش آزمایشگاه خاکشناسی زیر نظر سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور در فارس با حضور احمدی رییس سازمان فارس، محمدی قائم مقام تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، حسن شاهی رییس سازمان بسیج کشاورزی فارس و جمعی از کارشناسان افتتاح شد..

احمدی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت : مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به عنوان کانون های اصلی اشاعه دانش در بخش کشاورزی محسوب می شوند و مهمترین رسالت کارشناسان و متخصصان شاغل در این مراکز تسهیل گری و ارائه خدمات فنی و مهندسی در کوتاه ترین زمان و نزدیک ترین نقطه ارتباط با کشاورزان، بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی و تلاش برای افزایش بهره وری در واحد های تولیدی و خدماتی از طریق برنامه ریزی، اعمال مدیریت و نظارت بر حسن اجرای ضو ابط فنی مرتبط با بخش کشاورزی است.

وی افزود: جایگاه آزمایشگاه های تجزیه خاک، آب، گیاه و کود در سیستم کشاورزی علمی و نقش انها در ترویج فرهنگ آزمون خاک که نهایت منجر به همگانی کردن مصرف بهینه کود در کشور می شود، از اهمیت بسزایی برخوردار است .

بیش از هزار نمونه خاک در آزمایشگاه های استان فارس موجود است

محمدی قائم مقام تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه با ترسیم نقشه خاک کارشناسان می توانند محصولی سالم تولید و برداشت کرد اظهار داشت: افتتاح این آزمایشگاه میتواند به هوشمند سازی و علمی سازی کشاورزی کمک کند که این امر باعث تولید محصولی سالم برای مصرف کننده داخلی و خارجی به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: توصیه های فنی و کارشناسان در بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف نهاده های کشاورزی را به همراه داشته است به طوری که در هر هکتار مصرف 6 تا 8 کیلو کود سبب افزایش عملکرد بین 700 تا 1000 کیلوگرم شده است.

افتتاح این آزمایشگاه در فارس باعث افزایش تولید محصولی سالم است

حسن شاهی رییس سازمان بسیج جامعه کشاورزی فارس افزود : یکی از موضوعات معنادار، اخلاف عملکرد بین کشاورزان پیش رو و کشاورزان معمولی است.

وی با تاکید به اینکه بر اساس آزمون خاک بدست آمده در استان مازندران به طور مثال اخلاف عملکردی کشاورزان بین 1 تا 20 برابر اخلاف است اظهار داشت: در استان فارس نزدیک به 83 درصد از کشاورزان تجربی هستند و به لحاظ علمی متاسفانه دچار ضعف و کمبود هستند که میتوانند با استفاده از افتتاح این آزمایشگاه و حضور کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه تولید محصولی سالم و گواهی شده اقدامات موثری انجام دهند.

رییس سازمان بسیج کشاورزی فارس بیان داشت: مجموعه سازمان بسیج کشاورزی فارس با تمام توان در کنار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس خواهد بود تا با نگاه ویژه در موضوع پاتالوژی کمک کنیم که این ریل گذاری موثری برای فارس و حتی کشور نیز خواهد بود.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس